روابط عمومی به عنوان ویترین یک سازمان از اهمیت خاصی برخوردار است؛ به طوری که آن را هنر هشتم و دست آورد قرن بیستم میدانند و به آن نه به عنوان یک واحد تشریفاتی بلکه به عنوان بازوی فکری و مشورتی و یک عضو اصلی در ارتقاء سازمان نگاه میکنند.
- انجام اقدامات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع وتسهیل دسترسی آنان به مسئولین.
- اتخاذ شیوه های مناسب جهت معرفی سازمان به مجامع علمی و بین المللی جهت تعمیق وگسترش ارتباطات و همکاری های بیش تر.
- ایجاد ارتباط احسن با خبرنگاران، رسانه ها و بهره برداری از آنها برای اطلاع رسانی به مخاطبان.
- آگاهی بخشی از اهداف سازمان و سیاست های کلی آن (گردآوری، جمع بندی، تحلیل نظرها، دیدگاه های رسانه ها و مخاطبان درون سازمانی و بیرون سازمانی در زمینه فعالیت ها جهت ارائه به ریاست سازمان.)
- تدوین واجرای نظام جامع انتقادات وپیشنهادات در سازمان.
- تدوین تقویم جامع ارتباطات سازمان در قالب ملاقات ها و دیدارهای مسئولان سازمان با شخصیت های حقیقی وحقوقی، استادان، دانشجویان، کارکنان و سایر مخاطبان با هدف تداوم، گسترش وارتباطات بین آنان.
- راه اندازی و نظارت برپایگاه اطلاع رسانی الکترونیک سازمان.
– نظارت بر امر تهیه خبر و گزارش های ارسالی.
یکی از قسمت های مهم روابط عمومی، واحد تولیدات رادیویی است؛ این واحد باید با ابتکار عمل و خلاقیت به تهیه برنامه های متنوع برای مؤسسه و همچنین بیرون از آن بپردازد و همچنین با انتخاب سایت های اطلاع رسانی بتواند این اخبار را جهت پخش در اختیار آنها قراردهد.
- اجرای برنامه های تبلیغاتی مربوط به کنفرانس ها، سمینارها ودیدارهای رسمی.
- برگزاری مراسم های افتتاحیه پروژه های عمرانی مؤسسه.
- تدوین تقویم مراسم ها ومناسبت ها واجرای آن.
- مدیریت وبرگزاری سمینارها ، گرد همایی های تخصصی وعمومی مؤسسه.
- مدیریت نمایشگاه ها در داخل و خارج مؤسسه.
- مدیریت ونظارت بر سالن های کنفرانس وآمفی تئاتر.
- مدیریت تشریفات واستقبال از مسئولان و میهمانان داخلی و خارجی مؤسسه.
- نظارت بر واحد سمعی و بصری.
- برنامه ریزی برای اجرای فعالیت های توانمندسازی کارکنان.
- تهیه گزارش های تحلیلی- ادواری از افکار عمومی داخل وخارج از مؤسسه برای ارائه به ریاست.
- حضور در کادر هدایت مؤسسه و دادن مشاوره به منظور اجرای هرچه بهتر اهداف و برنامه های مؤسسه.
- طراحی نظام جامع گردآوری پیشنهادهای کارکنان به منظور ترغیب کارکنان به مشارکت هرچه مؤثرتر در بهبود جریان امور مؤسسه.
- طراحی برنامه ها و مکانیزم های ارزیابی و نظارتی.
- هماهنگی وتنظیم برنامه ریزی زمان بندی شده جلسات، نشست ها وملاقات ها.
- انتشار نشريات داخلي به منظور معرفي سازمان و فعالیت های آن.
- انتشار ويژه نامه ها به مناسبت هاي مختلف.
- تهیه هدایا، یادبودها ولوح های تقدیر.
- تهيه و تنظيم كتابچه هاي آموزشي.
- تهيه و توزيع نشريات اداري و تخصصي.
- تهيه و توزيع روزنامه و مجله.
- تهيه بولتن به صورت هفتگی و ماهانه.
- تهيه و تدوين کتاب راهنماي ارباب رجوع.
- تدوین و انتشار عملکرد سالانه سازمان برای ارائه به افکار عمومی.
- سياستگذاري و برنامه ريزي امور انتشاراتي.
- نظارت بر نشریات داخلی
مدیر روابط عمومی