– ایجاد هماهنگی بین فعالیت های مربوط به واحدهای تحت پوشش واظهار نظر در خصوص رفع مشکلات موجود.
– ارائه گزارش های توجیهی لازم به ریاست مؤسسه درخصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر.
– اتخاذ تصمیم درمورد برنامه کار واحدهای تابعه.
– انجام سایراموری که از طرف ریاست مؤسسه به معاونت منابع و سرمایه انسانی ارجاع و یا طبق مقررات به این معاونت واگذار می گردد.
– انجام امور استخدامی وتأمین نیروی انسانی، طبق مقررات وضوابط مربوط.
– بررسی وپیشنهاد مقررات مربوط به امور استخدامی اعضاء هیئت علمی به مراجع مربوطه .
– پیگیری و اعمال نظارت بر عملیات اجرایی در واحدهای تابعه و کوشش در حل مسائل موجود و پیشبرد فعالیت واحدهای مزبور و نظارت بر حسن اجرای قراردادها.
– تهیه و تدوین خط مشی واحدهای تابعه در قالب اهداف مؤسسه و همچنین ابلاغ مصوبات و مقررات جاری به واحدهای مربوطه.
– تهیه واجرای طرح های رفاهی کارکنان باتوجه به امکانات مؤسسه.
– رسیدگی به هدف های اجرایی مؤسسه وچگونگی گردش کارها وروش های کار در واحدهای مختلف.
– شرکت در کمیسیون ها و جلساتی که مقررات و قوانین مربوطه تعیین نموده اند.
– شرکت در شوراها، کمیسیون ها، جلسات و اظهارنظر در مورد مسائل مختلف اداری، استخدامی، مالی، معاملاتی و حقوقی درچهارچوب مقررات وحفظ مصالح مؤسسه.
– صدور دستورات لازم به منظور هماهنگی فعالیت واحدها.
– نظارت برحسن اجرای کلیه قوانین ومقررات مربوط به اموراداری، استخدامی، مالی و معاملاتی.
– نظارت، همکاری و اظهار نظر درتهیه و تنظیم بودجه سالیانه مؤسسه وپیشنهاد آن به مقامات ومراجع مربوطه.
– نظارت برحسن اجرای امور اداری و مالی، خدماتی، تأسیساتی، ساختمانی، تدارکاتی و رفاه کارکنان مؤسسه بر طبق مقررات و آئین نامه های مربوطه.
– نظارت در تهیه و تدارک کلیه مایحتاج مؤسسه طبق مقررات.
– همکاری با ریاست مؤسسه در اجرای هرچه بهتر وظایف مربوط به واحدهای ستادی .
– همکاری با دیگر معاونت ها و واحدهای مستقل مؤسسه درجهت تحقق اهداف آموزشی وپژوهشی آن.