معاونت اداری و مالی به سبب کنترل، نظارت دقیق ومستمر برکلیه امور مالی و اداری، ثبت وضبط وانتقال کلیه دارایی ها، تأمین نیروی انسانی وتدوین واجرای ضوابط مربوط به کارکنان، تأمین ملزومات و تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت های مؤسسه، از بخش های مهم وکلیدی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این معاونت درجهت نظم بخشیدن به مسائل مالی و اداری باتکیه برقوانین وآیین نامه ها تلاش نموده تا در راه پیشبرد و پیشرفت اهداف مؤسسه فعالیت نماید و با ایجاد امکانات لازم، فضای مناسب، تجهیز فضاهای آموزشی، اختصاص بودجه و اعتبارات لازم به کارکنان، تأمین، توزیع تجهیزات، امور عمومی و رفاه را مدیریت می نماید.

محسن مزدبران
معاونت اداری و مالی

– ایجاد هماهنگی بین فعالیت های مربوط به واحدهای تحت پوشش واظهار نظر در خصوص رفع مشکلات موجود.
– ارائه گزارش های توجیهی لازم به ریاست مؤسسه درخصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر.
– اتخاذ تصمیم درمورد برنامه کار واحدهای تابعه.
– انجام سایراموری که از طرف ریاست مؤسسه به معاونت اداری و مالی ارجاع و یا طبق مقررات به این معاونت واگذار می گردد.
– انجام امور استخدامی وتأمین نیروی انسانی، طبق مقررات وضوابط مربوط، با هماهنگی مدیریت طرح وبرنامه.
– بررسی وپیشنهاد مقررات مربوط به امور استخدامی اعضاء هیئت علمی به مراجع مربوطه .
– پیگیری و اعمال نظارت بر عملیات اجرایی در واحدهای تابعه و کوشش در حل مسائل موجود و پیشبرد فعالیت واحدهای مزبور و نظارت بر حسن اجرای قراردادها.
– تهیه و تدوین خط مشی واحدهای تابعه در قالب اهداف مؤسسه و همچنین ابلاغ مصوبات و مقررات جاری به واحدهای مربوطه.
– تهیه واجرای طرح های رفاهی کارکنان باتوجه به امکانات مؤسسه.
– رسیدگی به هدف های اجرایی مؤسسه وچگونگی گردش کارها وروش های کار در واحدهای مختلف.
– شرکت در کمیسیون ها و جلساتی که مقررات و قوانین مربوطه تعیین نموده اند.
– شرکت در شوراها، کمیسیون ها، جلسات و اظهارنظر در مورد مسائل مختلف اداری، استخدامی، مالی، معاملاتی و حقوقی درچهارچوب مقررات وحفظ مصالح مؤسسه.
– صدور دستورات لازم به منظور هماهنگی فعالیت واحدها.
– نظارت برانجام امور نگهبانی وانتظامی مؤسسه باهمکاری واحد حراست.
– نظارت برحسن اجرای کلیه قوانین ومقررات مربوط به اموراداری، استخدامی، مالی و معاملاتی.
– نظارت، همکاری و اظهار نظر درتهیه و تنظیم بودجه سالیانه مؤسسه وپیشنهاد آن به مقامات ومراجع مربوطه.
– نظارت برحسن اجرای امور اداری و مالی، خدماتی، تأسیساتی، ساختمانی، تدارکاتی و رفاه کارکنان مؤسسه بر طبق مقررات و آئین نامه های مربوطه.
– نظارت در تهیه و تدارک کلیه مایحتاج مؤسسه طبق مقررات.
– همکاری با ریاست مؤسسه در اجرای هرچه بهتر وظایف مربوط به واحدهای ستادی .
– همکاری با دیگر معاونت ها و واحدهای مستقل مؤسسه درجهت تحقق اهداف آموزشی وپژوهشی آن.
– مشارکت در برنامه ریزی و ارائه پیشنهادات وسیاست های اعتباری و وصول مطالبات ونظارت برحسن اجرای آنها.
– تامین مالی و اعمال مدیریت بر وجوه نقـد و سایر دارایی های پولی و تامین وجوه نقد اضافی در مواقع ضروری.
– نگهداری سوابق و مدارک مالی، کنترل فعالیتهای مالی، مشخص کردن انحرافات از عملکرد کارآمد و طرح ریزی شده همچنین اعمال مدیریت در پرداخت حقوق و دستمزد، امور مالیاتی، موجودی ها، دارایی های ثابت و عـملیات جاری.
– برنامه ریزی و سازماندهی به منظور انجام وظایف مختلف امور مالی موسسه .
– تهیه و تنظیم خط مشی ها، دستورالعمل ها، روش ها و رویه های مالی و تهیه و طراحی فرم های مورد نیاز، به منظور ایجاد هماهنگی در انجام امورمالی واحدهای مختلف.
– تصمیم گیری و اعلام نظر نهایی در موارد پیدایش اختلاف نظر مالی و بودجه بین واحدهای تابعه.
– دریافت گزارش های مالی از واحدها، پروژه ها و سایر مدیریت ها و بررسی و اظهارنظر بر آنها و تحلیل مغایرت ها.
– اعمال نظارت و کنترل به منظور حسن اجرای قوانین ، مقررات ، دستورالعملها وبخشنامه های مالی در واحد های مختلف.
– طبقه بندی حسابها و درصورت نیاز، طبقه بندی گروه کالاها و کدینگ مربوط به موجودی ها و انبار، براساس سیستم های مکانیزه و پیشنهاد و تایید تغییر یا تهیه سیستـم های نرم افزاری مالی بصورت سفارشی یا پکـیـج.
– نظارت و کنترل به منظور حفـظ و نگهداری اموال و دارایی های شـرکت.
– برنامه ریزی به منظور انجام تجزیه و تحلیل های ترازنامه و سود و زیان و صورت منابع و مصارف واحدهای مختلف.
– برنامه ریزی و کنترل اقلام به منظور اداره دارایی ها و سرمایه در گردش موسسه و تامین اعتبار مورد نیاز واحد های مختلف بر اساس بودجه سالانه که مورد تصویب هیئت مدیره موسسه رسیده باشد.
– پیش بینی، طرح ریزی و ارائه بودجه دوره ای شرکت براساس برنامه ها، پروژه ها و سفارشات و نیازهای اعلام شده واحدهای مختلف و استراتژی اعلام شده ازسوی هیئت مدیره، با د رنظر گرفتن روند سنواتی منابع و مصارف و تغییرات احتمالی آتی.
– ارزیابی عملکرد واحد ها با توجه به بررسی ها و نتایج گزارش های مالی و ارائه گزارش برای مقام مافوق.
– انجام وظیفه به عنوان عامل کنترلی بر اساس شرح وظایف مصوب و دستورالعمل های درون سازمان منطبق با استانداردهای حسابداری.
– تنظیم گزارشات مالی بر اساس مقتضیات.
– برنامه ریزی به منظور حسابرسی ضمنی و پایان سال واحدهای مختلف به منظور حسن انجام کار بر اساس صلاحدید مقام مافوق.وبستن حسابهای مالی آخر دوره و ارائه گزارش به حسابرسین و هیئت امنا
– عضویت و شرکت در جلسات کمیته وام، معاملات و سایرکمیته ها یا جلسات یا سمینارهای داخلی یا خارجی شـرکت به تشخیص مـدیریت موسسه
– برنامه ریزی واجرای طرح های مصوب مزایای کارکنان و نظارت بر حسن اجرای نظام های پرداخت پرسنلی، به منظور ایجاد انگیزش در کارکنان.
– تشخیص و تامین نیازهای آموزشی و تخصصی کارکنان تحت مـدیریتی همگام با ضرورت های شـرکت.
– سازماندهی و جابجایی پست های درون سازمانی یا تغییر شرح شغل کارکنان امور مالی، با توجه به نیازهای امورمالی شرکت و توانایی های کارکنان.
– تشخیص نیاز و اعزام کارکنان به ماموریت های مورد نیاز حسب مورد.
– تصویب هر نوع گزارش از جمله گزارشات دریافت و پرداخت و اموال و صحت و سقم دفاتر قانونی و ثبت ماشینی.
– کنترل ونظارت بر موجودی کالا و مواد وانبار وسیستم انبار موسسه
– تأمین فضا و تدارک تجهیزات و امکانات و وسایل اداری جهت ارائه خدمات
– انجام اقدامات لازم برای تأمین نظافت و سالم سازی محل کار و تأمین بهداشت محیط مناسب برای ارائه خدمات
– تأمین وسایل ارتباطی مورد نیاز در جهت تسهیل انجام ارائه خدمات
– تأمین وسایل و امکانات رفاهی کارکنان
– برنامهریزی جهت افزایش کیفیت خدمات اداری و پشتیبانی
– برنامهریزی و ارائه طرحهای مربوط به کنترل و کاهش هزینه های غیر ضروری
– سازماندهی ، تعیین شرح وظایف ، تقسیم کار ، تعیین حدود اختیارات و تفویض اختیار در بین ادارات تابعه
– پیش بینی نیازهای موسسه از نظر وسایل و ملزومات اداری و فنی و تعیین هزینه آنها
– پیش بینی اعتبارات لازم و تنظیم بودجه سالانه
– برنامه ریزی جهت واگذاری بخش خدماتی و پشتیبانی به بخش خصوصی
– برنامه ریزی و نظارت بر عملیات تدارکاتی ، انبارداری ، تعمیرات و نگهداری
– رسیدگی به امور مربوط به قراردادها و شرکت در جلسات آن
– پیش بینی نیازهای تدارکاتی موسسه و انجام اقدامات لازم جهت اخذ اعتبارات
– انجام بررسیهای لازم برای شناخت بازار و آگاهی از نوسانات قیمت ها
– امضاء احکام گوناگون مانند مرخصی،مأموریت و… مربوط به کارکنان تحت سرپرستی
– نظارت برکار کارکنان تحت سرپرستی و ارائه راهنمایی های لازم
– برگزاری كليه مناقصات و مزايدات موسسه
– اخذ استعلام، بررسی و تأیید قيمتهای مواد مصرفی و تجهيزات كه از طرف واحدها خريداری میگردد.
– انجام سایر فعالیت های مرتبط در چارچوب وظایف محوله و یا ارجاعی از طرف مقام مافوق در چارچوب وظایف مدیر امور عمومی
– نظارت بر تهیه مواد غذایی
– نظارت بر طبخ غذا و توزیع آن بین دانشجویان
– نظارت بر کارکنان آشپزخانه و سلف غذای دانشجویان

مدیریت اداری و مالی

مصطفی شمسی
مدیریت امور اداری / امور دانشجویی

سیروس ابراهیمی
مدیریت امور مالی
کارکنان معاونت اداری و مالی

داوود کنجینهباف
مسؤول انبار

قاسم مرادزاده
کارمند حسابداری

سیدصادق موسوی
مسؤول دبیرخانه

مرتضی مسعودی
کارشناس حسابداری

مجتبی جعفری
کارپرداز
کارکنان خدمات و تدارکات

آرش خدابخش

جواد نصر

عباس حیدریان
مسؤول تأسیسات

سیدهادی بهشتیان

رسول جمالیان