گروه موسیقی

محصولات گروه موسیقی

نوشته‌های گروه موسیقی

مدیر گروه موسیقی

حامد یونسی


دانشجوی دکتری مرمت ( گرایش حفاظت و مرمت سازهای تاریخی)، دارنده درجه هنری در رشته موسیقی

 

ایمیل:hamedyoun@yahoo.com

تحصیلات دانشگاهی

-دانشجوی دکتری مرمت آثار فرهنگی و تاریخی(دانشگاه هنر تهران).

( مطالعات: تبیین رویکردهای حفاظت از سازهای موسیقی ملی ایران، با تاکید بر بازنمایی هویت صوتی)

کارشناسی ارشد مرمت آثار فرهنگی و تاریخی(دانشگاه هنر اصفهان) تحصیل از سال 1383 تا 1385

کارشناس مرمت آثار فرهنگی و تاریخی(دانشگاه هنر اصفهان)،تحصیل از سال  1379تا1383

دارنده درجهی هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشتهی موسیقی

– حضور در شهرک بین المللی فرهنگی-پژوهشی سیته‌ی پاریس به مدت دو ماه درپاییز و زمستان 1396

-2018 Cite International des Arts nov-des 2017

 

سوابق کاری

 

 

عضو  هیئت علمی موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی سپهر اصفهان

– پیگیری، راه اندازی و مدیریت گروه رشته کارشناسی موسیقی دانشگاه سپهر اصفهان (نخستین دروه کارشناسی پیوسته موسیقی در  استان اصفهان)  از سال 1394

-تدریس در دانشگاه هنر اصفهان(گروه عکاسی،طراحی صنعتی،گرافیک،نقاشی،فرش)                                                                           درس هنر و تمدن اسلامی، سیر هنر در تاریخ و شناخت مواد،مصالح و ابزار نقاشی(کارگاه مواد و روش های ساخت) (تدوین و ارائه سرفصل های این درس برای نخستین بار)، درس کارگاه مرمت آثارنقاشی، از مهر ماه سال 1388 تا سال 91

-تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد(گروه فرش و طراحی پارچه)                                                                                   درس هنر و تمدن اسلامی درنیمسال اول سال تحصیلی 88-89

-تدریس در دانشگاه غیرانتفاعی سپهر اصفهان(گروه نقاشی وگرافیک و معماری وسینما و نمایش و موسیقی)                                       درس کارگاه مرمت آثارنقاشی(به مدت بيش از 10 سال) ، هنر و تمدن اسلامی، سیر هنر در تاریخ ، شناخت مواد،مصالح و ابزار نقاشی، تاریخ معماری تزئینی، اصول ارائه اثر هنری ، کارگاه نقاشي ديواري 2،  مدیریت فعالیتهای فرهنگی، ارکستر ایرانی 3، همنوازی 1، مبانی صداشناسی، موسیقی 1سینما ، شناخت موسیقی ، موسیقی در نمایش، تاریخ موسیقی ایران و تاریخ موسیقی جهان  از مهر ماه  سال 1388 تاکنون

-تدریس در دانشگاه غیرانتفاعی بزرگمهر اصفهان(گروه نقاشی،گرافیک و صنایع دستی)

-تدریس در دانشگاه جامع علمی کابردی فرهنگ و هنر اصفهان(گروه موسیقی)                                                                                    دروس تاریخ موسیقی، ساز تخصصی ، همنوازی کلاسیک ، اجرای صحنه ای  از مهر ماه سال 1386

– نخستین مدرس ساز فلوت کلاسیک در هنرستان های پسران و دختران ، سال 1383

– تدریس در هنرستان هنرهای زیبای پسران،هنرستان هنرهای زیبای دختران ومدرسه ی راهنمایی موسیقی اصفهان                            مدرس ارکستر و همنوازی کلاسیک و ساز تخصصی فلوت از سال 1383تا 1392

– تدریس در آموزشگاه های فرهنگی هنری اصفهان                                                                                                                             در زمینه ی آموزشی فلوت کلاسیک و آنسامبل (همنوازی کلاسیک)ازسال 1383

 

دوره های آموزشی تخصصی

 

 

شرکت در کلاس های آموزشی سازمان یونسکو (مهر اصالت در آثار صنایع دستی) در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اصفهان در سال 88-1387

دارنده ی کارت شناسایی هنرمندان صنایع دستی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در زمینه ی ساخت سازهای سنتی (به شماره ی 907)

شرکت درکارگاه آموزشی موسسه سپهراصفهان (آسیب شناسی مسائل و مشکلات آموزشی و پژوهشی) سال 1392.

شرکت درکارگاه آموزشی موسسه سپهراصفهان (روش تحقیق، روش های نوین پژوهش و مقاله نویسی) در سالهای  1397،1395.

– فراگیری ساز سنتور و سه تار از سال 1370 تا 1379- اساتید: محمد ذبیحی، محمود ابویسانی، مصطفی مسلمی در نیشابور

– فراگیری تئوری مبانی موسیقی، سلفژ و هارمونی از سال1377 – اساتید: احمد بیان، دکتر علیرضا مشایخی، استادحسین دهلوی و استاد مصطفی کمال پورتراب.

– فراگیری نوازندگی فلوت کلاسیک از سال 1378 تا کنون – اساتید: آزاده نیل چیانی،مریم گلزاریان پور و دکترآذین موحد (فوق دکتری نوازندگی و اصول اجرا از هاروارد امریکا).

– شرکت در مسترکلاس های نوازندگی و آنسامبل – اساتید: پروفسور ژان پیر برانژه (استاد کنسرواتوار اورلئان فرانسه)، پروفسور نیلس تیلوکریمر(استاد کنسرواتوار گراتز  اتریش) و پروفسور منوچهر صهبایی (استاد کنسرواتوار استراسبورگ و رهبر ارکستر سمفونیک تهران). خانم ژولیت اورل ( درکنسرواتوار پاریس)

– کارآموزی ساخت سازهای سنتی ایران( تار، سه تار و…)- استاد: محمود خماریان  .

 

سوابق پژوهشی (سخنرانی ها و مقالات و…)

 

 

حضور در شهرک بین المللی فرهنگی-پژوهشی سیته‌ی پاریس به مدت دو ماه Cite International des Arts no-des 2017

همکاری با موزه‌ی موسیقی پاریسCite de la Musique در مطالعات پژوهشی در خصوص سازهای تاریخی ایران.

همکاری با انستیتو ملی حفاظت ومرمت فرانسه در نوامبر و دسامبر 2017.

ارائه مقاله ی پژوهشی در نشریه ی علمی- ترویجی(مرمت و پژوهش)، تحت عنوان: “مطالعه ای پیرامون مبانی نظری در حفاظت و مرمت سازهای فرهنگی،تاریخی”  سال 1388.

ارائه مقاله ی پژوهشی در مجله علمی- پژوهشی(مرمت آثار بنا و بافت های تاریخی) دانشگاه هنر اصفهان، تحت عنوان: ” پژوهشی در ملات های آهکی تاریخی(ساروج)حمام شاهزاده ها در اصفهان”  همکاران:مهندس حیدری و دکتر وطن خواه. پذیرفته شده در سال 1391.

ارائه مقاله ی پژوهشی در همايش(مقرنس عصر قاجار) فرهنگستان هنر، تحت عنوان: ” بررسي تطبيقي  فرم ساختاري و پوشش تزييني مقرنس در دوره قاجار با دوره صفوي”  در سال 1396.

سخنرانی و ارائه ی مقاله در دومین همایش انجمن فلوت ایران، دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی، پردیس هنرهای زیبا، تحت عنوان: ” سیر تحول تاریخی ساختار فلوت از تئوبالد بوهم تا دوران معاصر” درتابستان 1391 .

سخنرانی و ارائه ی مقاله در ششمین همایش حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی، فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری (پژوهشکده ی حفاظت و مرمت) در مجلس شورای ملی- تهران، تحت عنوان:” موسیقی و معماری” در مهر ماه 1382 .

سخنرانی و ارائه ی مقاله در اولین همایش ملی نقاشی ها و دیوارنگاره های مذهبی ایران وابسته به دانشگاه گیلان. تحت عنوان:” معرفی نقاشی های دیواری بقعه امام زاده اسماعیل (ع) اصفهان با تمرکز بر حفاظت و مرمت” در مهر ماه 1395 .

سخنرانی و ارائه ی مقاله در اولین کنفرانس ملی دوسالانه باستان شناسی و تاریخ هنر ایران وابسته به دانشگاه مازندران. تحت عنوان:” معرفی تزئینات آجرکاری مجتهدی نیشابور و مطالعه تطبیقی آن با دو بنای هم دوره خود” در اردیبهشت ماه 1398 .

سخنرانی و ارائه ی مقاله در اولین کنفرانس ملی دوسالانه باستان شناسی و تاریخ هنر ایران وابسته به دانشگاه مازندران. تحت عنوان:” بررسی آنالیزهای دستگاهی مورد استفاده در شناسایی رنگدانه های مکشوف از سایت های باستان شناسی” اردیبهشت ماه 1398 .

ارائه ی مقاله در دوازدهمین همایش حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی، فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری، (پژوهشکده ی حفاظت و مرمت) در موزه ملی ایران تهران، تحت عنوان:” پژوهشی پیرامون مبانی مرمت سازهای تاریخی با نگاهی به بازتولید این آثار” در اسفند ماه 1395.

سخنرانی و ارائه ی مقاله در همایش آب و فرهنگ (زیر نظر سازمان آب) ، در محل همایش های وزارت نیرو- تهران، تحت عنوان: “موسیقی پل های اصفهان” در اسفند 1384

تدوین اصلاحیه استاندارد ارزشیابی  نشان مهر اصالت در صنایع دستی بین المللی سازمان یونسکو( بخش سازهای موسیقی) با همکاری سازمان صنایع دستی کشور در تابستان 1390.

تدوین سرفصل های درس شناخت مواد،مصالح و ابزار نقاشی برای نخستین بار و تدریس این درس در گروه آموزشی کارشناسی نقاشی در دانشگاه هنر اصفهان و دانشگاه غیر انتفاعی سپهر درسال های تحصیلی88-89.

سخنرانی به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه غیر انتفاعی سپهر– اصفهان، تحت عنوان: ” تاریخ تحول موسیقی در ایران” در زمستان1392.

سخنرانی در برنامه پژوهشی موسیقی سیستان و بلوچستان (زیرنظرسازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان) در هنر سرای خورشید(اصفهان ) تحت عنوان: “شناخت موسیقی سیستان و بلوچستان”  به همراه کنسرت استاد شیرمحمد اسپندار در دی ماه 1388  .

سخنرانی و ارائه ی مقاله در همایش شناخت میراث فرهنگی آب (زیر نظردانشگاه هنر اصفهان)، در محل سالن دکتر آیت ا… زاده شیرازی دانشکده مرمت، تحت عنوان: “آهنگ پل های تاریخی اصفهان” در اردیبهشت 1390.

سخنرانی در برنامه پژوهشی موسیقی خراسان (زیر نظر اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور) در فرهنگسرای سیمرغ شهرستان نیشابور، تحت عنوان: “مطالعه ی ارگانولوژیک سازهای محلی خراسان”  در مهرماه 1386 .

سخنرانی در دانشگاه غیر انتفاعی سپهر(اصفهان) تحت عنوان:  “بررسی شیوه های اجرایی موسیقی سازی از قاجار تا امروز”، پاییز1394.

سخنرانی در دانشگاه غیر انتفاعی سپهر- اصفهان تحت عنوان:  “از ورمیر تا مورگان راسل – نقاشان نغمه پرداز”، پاییز1395.

سخنرانی در دانشگاه غیر انتفاعی سپهر- اصفهان تحت عنوان:” گذری بر شیوه های اجرایی موسیقی سازی در دوران معاصر” ، پاییز1395.

سخنرانی در سمینار موزه داری در دانشگاه هنر تهران- تهران تحت عنوان:” سمینار بازنمایی هویت صوتی در موزه‌ی موسیقی پاریس”، اردیبهشت 1397 تهران.

سخنرانی در موزه موسیقی اصفهان تحت عنوان:  “تحلیل ساختاری و عملکرد موزه‌ی موسیقی پاریس”، – خرداد1397 اصفهان.

همکاری با موزه‌ی موسیقی تهران در مطالعات پژوهشی در خصوص حفاظت و مرمت سازهای تاریخی ایران.

-استاد مشاور و راهنما در چندین  پایان نامه ی نقاشی گرافیک و موسیقی  در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه هنر اصفهان و موسسه آموزش عالي سپهر اصفهان.

همکاری ها وسوابق اجرایی فرهنگی

 

 

– طرح اولیه، پیگیری و راه اندازی رشته‌ی موسیقی موسسه آموزش عالی سپهر اصفهان.

– عضویت در هیئت رئیسه ی خانه ی موسیقی حوزه ی هنری استان اصفهان

 – عضو کارگروه تخصصی ICOMOS  ایران (شورای بین المللی بناها و محوطه‌های تاریخی) به شماره عضویت 6107.

– همکاري با کارگروه ارزشيابي کيفي مرکز نظارت آموزش عالي استان اصفهان در سال 1398.

– همکاري با کميسيون فرهنگي شوراي شهر اصفهان در طرح برگزاري موسيقي در فضاهاي تاريخي.

– عضویت در شورای تخصصی موسیقی سازمان رفاهی فرهنگی شهرداری اصفهان.

– عضو کانون نوازندگان کلاسیک (خانه ی موسیقی ایران) از سال 1386

– عضویت درشورای پژوهشی موسسه آموزش عالی سپهر اصفهان ( از 1392 تا کنون)

– مدیر پژوهش موسسه آموزش عالی سپهر اصفهان  (از 1393 تا1395)

– دبیر کانون موسیقی دانشگاه هنر اصفهان ( از سال 1380تا پایان سال تحصیلی1383 )

– دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی دانشگاه هنر اصفهان ( درسال تحصیلی1383-1382)

– عضویت در شورای مرکزی مجامع موسیقی دانشجویان سراسر کشور با سمت دبیر کمیته ی آموزش و پژوهش (در سال تحصیلی 1381-1380)

– همکاری با اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان ، رئیس کارگروه سازهای بادی کلاسیک انجمن موسیقی استان اصفهان

– همکاری با همایش بین المللی هنر نبوی-دانشگاه هنر اصفهان، آهنگسازی آرم همایش(سویت سمفونی تابلوی برای خورشید) و دعوت از هنرمندان موسیقی نواحی دی ماه 1385

– همکاری با اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان، داور دومین جشنواره هنری دانش آموزی اصفهان در بهار1390

– همکاری با اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان، داور نخستین جشنواره موسیقی هنرجویان آموزشگاههای استان اصفهان در آبان1397

همکاری با موزه ی هنرهای معاصر اصفهان، در برگزاری همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در اردیبهشت 1384

– همکاری با روابط عمومی دانشگاه هنر اصفهان، در برگزاری جلسه ی شناخت هنر های ایران (بخش موسیقی)، جهت دانشجویان دانشگاه PUTRA مالزی

همکاری با سازما ن یونسکو: داوری جلسات نشان مهر اصالت در صنایع دستی (سازهای سنتی ایران) درسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، از سال 1389 تاکنون

همکاری با حوزه هنری استان اصفهان، در طرح پژوهشی امکان سنجی برگزاری نمایشگاه های هنری در بناهای تاریخی اصفهان، در تابستان 1390.

همکاری در طرح پژوهشی کتاب های کوتاه شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از دی 1391 تا اسفند 1392 .

– مسئول پروژه ساخت جایگاه مقرنس هم سبک دوران تاریخی  صفویه در مسجد جامع شهر خورزوق در اصفهان در تابستان 1394

– مسئول پروژه نقاشی دیواری به طول 8 و نیم متر در دانشگاه سپهر  اصفهان با موضوع نقاشی خط در بهار سال 1396

– همکاری با پژوهشکده ی حفاظت و مرمت (بخش نقاشی و تزئینات) در موارد زیر :

* مرمت و حفاظت نمونه های نقاشی سه پایه ای و پاکسازی و استحکام بخشی نمونه میز خاتم موجود در آرشیو کاخ موزه سعد آباد – تهران در سال 1381-

*همکاری در تدوین شناسنامه های حفاظتی نقاشی های موزه هنرهای زیبای کاخ سعد آباد تهران و حفاظت و مرمت نمونه نقاشی روی نقش برجسته چوبی شامل تمیزکاری، استحکام بخشی و موزون سازی رنگی – تهران، تابستان1381

*حفاظت و مرمت تابلوی نقاشی امیرکبیر در مدرسه ی دارالفنون وابسته به  پژوهشکده ی تعلیم و تربیت (وزارت آموزش و پرورش) در  تابستان1381

* مرمت و حفاظت  نقاشی دیواری ( نقاشی با بستر گچی) متعلق به عبدالله خان نقاش باشی موجود  در کاخ سلیمانیه کرج که تصویر آقا محمد خان قاجار و درباریانش را نشان می دهد .تهران در سال 1385

*مرمت و حفاظت  نقاشی سه پایه ای کمال الملک با نام حوضخانه صاحب قرانیه که در محل کاخ نیاوران نگهداری می شود . تهران در سال 1387

*مرمت و حفاظت  نقاشی سه پایه ای متعلق به حسین طاهرزاده بهزاد که در کاخ مرمر نگهداری می شود. تهران در سال 1394

کنسرت ها

  • 1381و 1379: دانشگاه هنر اصفهان – اجرای کنسرت های متعدد با نوازندگی سنتور
  • 1380تا 1383: دانشگاه هنر اصفهان – تاسیس و رهبری گروه کر  و ارکستر موسیقی ایرانی دانشگاه و اجراهای متعدد
  • 1381 تاکنون آهنگسازی موسیقی برای تئاتر و فیلم کوتاه و موسیقی متن نمایشگاه های نقاشی از جمله : مسیح می گرید- هیس – انمیشن لبخند- انمیشن مرشد- قطعه حیرت –  سایه بلندترین روز سال – نام من ریچل است و ساخت آرم همایش بین المللی هنر نبوی
  • 1383تا کنون اجرای رسیتال های  متعدد با نوازندگی فلوت کلاسیک در اصفهان و تهران
  • 1384 و 1385 دستیار رهبر و نوازنده فلوت ارکستر ملی سپاهان
  • 1386 رهبری آنسامبل موسیقی کلاسیک آکادمی پایور

کتب و مقالات در دست انتشار

 

 

تألیف کتاب در زمینه ی تزئینات وابسته به معماری ایران، تحت عنوان:” مقرنس ،مطالعات  تاریخی ،تحلیل ساختار “.

تألیف کتاب در زمینه ی تاریخ موسیقی  اصفهان، تحت عنوان:” نوبت نوازی در نقاره خانه اصفهان”.

تألیف مقاله ی پژوهشی در زمینه ی موسیقی نواحی ایران، تحت عنوان:  “شناخت موسیقی سیستان و بلوچستان“.  

–  تألیف مقاله ی پژوهشی در زمینه ی ارتباط هنر موسیقی و معماری به زبان انگلیسی، تحت عنوان:

Musical harmony in Persian bridges:

  An analysis of musical order in Isfahans ancient bridges

–  ترجمه ی سری کتاب های آموزشی تکنیک های نقاشی آبرنگ و رنگ روغن (در حال ترجمه) تحت عنوان:

– An introduction to Oil panting
– An introduction to Water colour
Ray compbell smith
(DK art school)

معرفی کلی رشته موسیقی

رشته نوازندگی ساز ایرانی ، از دوره های آموزشی مقطع  کارشناسی است که با توجه به نیازهای فرهنگی جامعه، هدف آن تربیت نیروهای متخصص ومتعهد از طریق آموزش دانشگاهی است.

– طول دوره آموزشی کارشناسی  نوازندگی ساز ایرانی ،چهار سال (8 نیمسال تحصیلی)

و تعداد کل واحد های درسی این رشته با احتساب دروس عمومی و پروژه نهایی 135 واحد به شرح زیر است :

دروس عمومی     20 واحد

دروس پایه     26 واحد

دروس اصلی    23 واحد

دروس تخصصی     66 واحد

–              دانشجویان در طول تحصیل ضمن اخذ دروس عمومی، (پایه واصلی )یکی از سازهای ملی ایرانی را

( تار- سه تار- سنتور- کمانچه – بربط (عود)- نی – قانون – قیچک – رباب) به صورت تخصصی فرا خواهند گرفت.

–              فارغ التحصیلان دوره کارشناسی نوازندگی سازایرانی قادرخواهند بود با تحصیل دانش عمومی، نظری و عملی موسیقی ، توانایی های لازم را  در زمینه نوازندگی  به دست آورده و در زمینه آموزش موسیقی در هنرستان ها و مراکز تخصصی فعال شده و به عنوان نوازنده به اجرا و تولید آثار صوتی بپردازند.

معرفی رشته موسیقی مؤسسه سپهر:

با توجه به لزوم راه اندازی رشته نوازندگی ساز ایرانی در سطح آموزش عالی درمنطقه مرکزی کشور، ضمن مطالعات زیر ساختی اولیه و مکاتبات و پیگیری های متعدد مؤسسه با وزارت محترم علوم، تحقیقات و فنآوری در این خصوص، پس از تأیید و اخذ مجوزهای لازم،اقدام به برگزاری نخستین دوره آموزشی درنیمسال اول سال تحصیلی 95- 1394نمود. در گرایش موسیقی نوازندگی ساز ایرانی پس از دانشگاه تهران، هنراصفهان و دانشگاه گیلان،مؤسسه سپهر چهارمین مرکزی است که منطبق با درسنامه وزارت متبوع دوره کارشناسی موسیقی ایرانی را برگزار می کند.

از اهداف ویژه این گروه جدا از آموزش آکادمیک و تربیت متخصصین، ایجاد فضای پژوهش در زمینه موسیقی ایرانی به عنوان یک هنر فاخر و میراث فرهنگی غنی کشور است. نکته مهم، فضای فرهنگی و هنری اصفهان با سابقه طولانی در این عرصه وهمچنین وجود استادان مجرب و توانمند که بصورت علمی و تجربی در عرصه موسیقی فعالیت داشته ودارند اهمیت این موضوع را دو چندان می نماید. در راستای این هدف مهم و ضروری، می توان به اختصاص مکانی مشخص جهت تشکیل کلاس های تخصصی این گروه و نیز تجهیز و خرید امکانات مورد نیاز برای رسیدن به استانداردهای کیفی آموزش اشاره داشت.

وسایل و تجهیزات خریداری شده به شرح زیر است :

تعداد قابل توجهی پیانو، ساز تار- سه تار- سنتور- کمانچه- تنبک- عود- بم تار و سنتوربم

–              آگوستیک کردن محل برگزاری کلاس های تخصصی.

–              خرید تجهیزات جانبی شامل میزسنتور- زیر پایی- پایه نت – مترونم و…

اعضاء شورای گروه، آقایان :

–              مسعود رضایی نژاد استاد مدعو و رییس انجمن موسیقی آموزشگاه های استان اصفهان.

–              حمیدرضا حسن پور عضو هیئت علمی گروه موسیقی.

–              کاوه معتمدیان عضو هیئت علمی گروه موسیقی.

–              سعید هنرمند عضو هیئت علمی گروه موسیقی.

–              حامد یونسی عضو هیئت علمی و مدیر گروه موسیقی.

موسیقی نهایی

اعضای هیئت علمی

حمیدرضا حسن‌پور


کارشناس ارشد نوازندگی موسیقی ایران

کاوه معتمدیان دهکردی


کارشناس ارشد نوازندگی موسیقی ایرانی

سعید هنرمند


کارشناس ارشد آهنگسازی

دانشجویان گروه موسیقی

دانشجویان مشغول به تحصیل و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ناپیوسته

  • مشغول به تحصیل
1398 - موسسه آموزش عالی سپهر
X