معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

امروزه دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی مظهر تحول و نوآوری محسوب می­شوند و تأثیرات جدی و قابل تأملی بر جامعه می­گذارند؛ همچنان که خود بسیار تأثیر می­پذیرند. در حقیقت دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی، منزوی از جامعه نیستند و بسیاری از مسائل آن، انعکاسی از دنیای در حال دگرگون کنونی است. این نهادها به عنوان شریان اصلی گسترش علم و فرهنگ در جامعه، همواره از ارزش و اهمیّت خاصی برخوردارند؛ چراکه هم انسان­ساز و هم فرهنگ آفرین هستند.

دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی در جامعه یک واسطه نهادی هستند که با مجموعه شرایط فرهنگی و اجتماعی در تعامل اند. مراکز علمی، از روند تحولات اجتماعی و فرهنگی تأثیر می­پذیرند و متقابلا برآن­ها تأثیر می­گذارند و کارکردهایی چون ارتقای آگاهی­های عمومی، نظم اجتماعی درونی، مبتنی بر تعادل در نظام قشربندی اجتماعی، اجتماعی کردن افراد همسو با اهداف و ارزش­ها، هماهنگ سازی خرده فرهنگ­ها، تحکیم روابط قراردادی، تهیه فلسفه اجتماعی جامعه و نقد سیاست­های عمومی، همه سبب ایجاد نقش فعال آن در جامعه شده­ است.

از آن ­جا که پویایی و بالندگی هرجامعه­ در گرو روح نشاط در جسم و تن افراد آن جامعه است؛ لذا پرورش مردان و زنان فرهیخته به عنوان هدف اصلی مطرح گردیده­است و توجه فراوان به علم و دانش افراد و حمایت از نخبگان جامعه، یک اصل ضروری تلقی می­شود.

يکی از ارکان اصلی آموزش در دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی، معلم و استاد است. از این رو توجه به نقش و اهمیت جایگاه استاد برای تحقق اهداف آموزشی، امری لازم و مبرهن است. بدون تردید يکی از معيارهای مهم برای مقايسۀ برتری مؤسسات آموزشی، وجود اعضاء هیئت علمی کارآمد و فعال است که باید دارای شاخص­های ضروری از جمله نظم، وقت شناسی، برنامه­ریزی، روحیۀ همکاری و مشورت، مسئولیت پذیری و استعداد باشند.

از طرفی دانشجویان نیز قشری فرهیخته و روشن فکر هستند که تأثیرگذاری آنان بر تحقق اهداف آموزش امری انکار ناپذیر است؛ لذا با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی حال حاضر کشور می­توان با بهره­گیری مناسب از امکانات و شناخت صحیح استعدادهای دانشجویان و بهره­گیری از پتانسیل­های موجود آنان و سرمایه گذاری بر روی این قشرزمینه­های رشد و توسعه علوم را فراهم نموده؛ در غیر این صورت کشور دچار نقصان و ناکارآمدی می­گردد.

دانشجویان همچنین به عنوان افراد روشنفکر و فهیم می­توانند در روند فعالیت­های سیاسی و اجتماعی جامعه نقش بسزایی داشته باشند. با توجه به رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری: ( دانشگاهیان نيز مثل همیشه بايد در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش نمایند و با حفظ و پاسداری از هویت اسلامی خود با تلاش و با تحقیق و پژوهش، موجبات رشد و تعالی جامعه را فراهم آورند.) در حال حاضر، برنامه ریزی مناسب برای شناسايی استعدادهای دانشجویان یک ضرورت محسوب می­شود که باید در رأس اهداف هر نظام آموزشی قرار گیرد تا افرادی آموزش دیده و کارآمد وارد عرصۀ جامعه شوند و در راستای اهداف اساسی ایران اسلامی گام بردارند.

بنابراين، تعامل دانشگاه و جامعه یک تعامل دو سویه، در جهت رفع نیازها و تعالی بخشی است. عوامل درون­زا و برون­زا در تغییر فضای دانشگاه ها و اسلامی شدن آنها نقش بسیار مهمی داشته و تحول در نگرش به تعریف استاد، دانشجو و مدیر از نظر نوع رفتارها و بینش­ها و چگونگی جهت­گیری عملی و اجتماعی آنان در روند اسلامی شدن دانشگاه ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

1- جناب آقای دکتر حسنعلی بختیارنصرآبادی، رئیس موسسه

2- جناب آقای دکتر برومند گل‌آور، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و رئیس شورا

3- جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین احمر خیراللهی، مدیر گروه معارف اسلامی

4- سرکار خانم سمیه حیدری، مدیر آموزش

5- جناب آقای رضا تهرانی، مدیر گروه نقاشی

6- سرکار خانم مهندس روشنک شفیعی، مدیر گروه معماری

7- جناب آقای مهندس مجید عقیلی، مدیر گروه گرافیک

8- جناب آقای محسن مزدبران، مدیر گروه سینما

9- جناب آقای احمد بختیارنصرآبادی، مدیر گروه نقشه برداری

10- جناب آقای حامد یونسی، مدیر گروه موسیقی

– ارتقاء جايگاه آموزش با كيفيت، جهت افزايش سطح کیفی فارغ التحصيلان در كليه مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد به عنوان كارشناسان، محققان و مديران آينده كشور كه از مؤلفه­هاي اساسي و تعيين­كنندۀ توسعه كشور و مؤثر در رسيدن كشور به جايگاه بالاي علمي، اقتصادي و رفاهي است.

– ايجاد بستر لازم براي تحقيقات پايه­اي، توسعه­اي وكاربردي، با توجه به اينكه انجام رسالت مؤسسه در جهت كاربردي كردن علم، منوط به توسعه تحقيقات پايه­اي بوده و تحقيقات پايه­اي اساساً درگرو آموزش­هاي قوي و مناسب است.

– توسعۀ برنامه­‌هاي آموزشي متنوع براي تحت پوشش قراردادن طيف وسيع­تري از اقشار جامعه و امكان ارائه علوم مختلف متناسب با نيازهاي جامعه.

– كاهش تعداد دانشجويان اخراجي و فارغ التحصيلان کم سواد در راستاي افزايش راندمان، كاهش هزينه­هاي اتلافی، كم شدن سرخوردگي و تبعات فردی و اجتماعي آن.

– انجام بررسی های لازم و اتخاذ تصمیم در مورد فعالیت های آموزشی و تعیین ضوابط نظارت بر دوره های کاردانی و کارشناسی

– برنامه ریزی و نظارت بر توسعه گروه های آموزشی، اداره کلیه امور آموزشی و نظارت بر اجرای مقررات و آیین نامه ها در مؤسسه

– تدوین و پیشنهاد اصول کلی برنامه های آموزشی مؤسسه و نظارت بر اجرای آن ها پس از تصویب

– تهیه و پیشنهاد آیین نامه های مختلف آموزشی با کمک مسئولان ذی ربط و نظارت بر حسن اجرای آن ها

– کسب اطمینان از حسن اجرای وظایف واحدهای تابعه، از طریق اعمال نظارت مستقیم بر کار آن ها و نیز ایجاد هماهنگی بین آن واحدها

– مطالعه و اتخاذ تصمیم در مورد مسائل مطرح شده آموزشی و تنظیم برنامه های درسی و امتحانی و شورای مربوط

– مهم ترین فعالیت های مؤسسه با در نظر گرفتن اهداف آموزشی در حوزه معاونت آموزشی صورت می‌پذیرد

– نظارت و تأیید بر جذب اعضاء هیئت علمی و بورسیه برای تأمین نیروی انسانی متخصص تمامی گروه های آموزشی در راستای توسعه مؤسسه

برومند گل‌آور


معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

افروز رحیمی‌آریایی


مسؤول هماهنگ‌کننده امور تحصیلات تکمیلی

دانشجوی دکتری معماری زبان‌شناسی

سمیه حیدری


مدیر آموزش

کارشناس تحصیلات تکمیلی و امور فارغ‌التحصیلان

بخشی از عملکرد گروه کارشناسی ارشد

1- برگزاری جلسات منظم شورای گروه تخصصی در جهت بررسی الف : سر فصل و دستورالعمل های وزارت علوم تحقیقات و فناوری ب : بررسی موضوع پیشنهادی و استاد راهنمای مورد نظر پایان نامه ها ج : بررسی و تصویب پروپزال پیشنهادی دانشجویان چ : بررسی کیفیت آموزشی و ارایه پیشنهادی در راستای افزایش کیفیت و رضایتمندی دانشجویان ح : بررسی و تدوین موضوعات مفید و کاربردی و سعی در ارتباط صنعت و ارکان های مختلف خ : تصویب و اجازه برگزاری جلسات دفاع و تعیین داوران

2- استفاده ازاستادان مطرح و بنام در حوزه های مختلف جهت کلاس ها و کارگاه های مربوطه که غالبا استادان از دانشگاه هنر اصفهان و تهران دعوت شده اند.

3- برنامه ریزی جهت همایش هفته پژوهش و روز معمار و دعوت از استادان و چهره های مطرح در حوزه های مورد نیاز دانشجویان و برگزاری مسابقات معمار، اسکیس وراندو، روش تحقیق، حقوق معماری، نظریه های معماری

4- برگزاری جلسات توجیهی و ارایه توضیحات مربوط به آیین نامه ها و فرم های مربوط به دانشجویان

5- برگزاری کارگاه های یک روزه تخصصی همچون ترسیم دستی، کارگاه نرم افزار، کارگاه روش تحقیق، کارگاه سازه سنتی، عکاسی در معماری، کارگاه نقد در معماری

6- بازدیدهای علمی جهت معرفی آثار تاریخی اصفهان و کاشان به همراه استادان با محوریت برداشت، عکاسی، کروکی و تحلیل آثار بازدید از نمایشگاه کتاب و نمایشگاه های مرتبط بین المللی دایر در شهرستان

7- برپایی نمایشگاه سالانه از آثار منتخب دانشجویان و برگزاری مسابقات و مراسم تقدیر از آثار برگزیده

وظایف مدیر آموزش

– اداره کلیه امور آموزشی مؤسسه.

– ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان و اعضاء هیئت علمی و مدیران آموزشی واحدهای مختلف در هر نیمسال و انعکاس آن به ریاست مؤسسه و اعلام نتیجه ارزیابی به اعضاء هیئت علمی..

– اجرای دوره های کوتاه مدت آموزشی.

– برنامه ریزی امور آموزشی با همکاری واحدهای ذی ربط.

– تدوین و پیشنهاد اصول اجرایی امور آموزشی.

– تنظیم دستور جلسات شورای آموزشی مؤسسه.

– مطالعه و اتخاذ تصمیم در مورد مسائل آموزشی با کمک مسئولان ذیربط.

– نظارت بر حسن اجرای وظایف واحدهای وابسته.

– نظارت براجرای مقررات و آیین نامه های آموزشی از طریق دفتر نظارت و سنجش مؤسسه .

– نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و فعالیت های آموزشی و ارزیابی آن و ارائه گزارش لازم به هیئت رئیسه.

– همکاری با معاونت تحصیلات تکمیلی در امور دوره های تحصیلات تکمیلی.

کارکنان حوزه معاونت آموزشی

روح‌الله میرزاعلیان


کارشناس انفورماتیک

کارشناس گروه گرافیک

مرتضی صادقی


کارشناس گروه‌های نقاشی، نوازندگی موسیقی ایرانی، نقشه‌کشی معماری

محمدرضا سلطانیان

امور بایگانی

رحیم اسماعیلی


کارشناس گروه‌های سینما، بازیگری-کارگردانی، معماری داخلی، مهندسی معماری، ناپیوسته معماری

گروه‌های آموزشی

مدیران گروه‌های آموزشی

حجت‌الاسلام احمد خیرالهی


مدیر گروه معارف اسلامی

حسینقلی کیوانفر


مدیر گروه عمومی

محسن مزدبران


مدیر گروه تئاتر و سینما

رضا تهرانی


مدیر گروه نقاشی

حامد یونسی


مدیر گروه موسیقی

مهندس مجید عقیلی


مدیر گروه گرافیک

احمد بختیار نصرآبادی


مدیر گروه نقشه‌برداری

روشنک شفیعی


مدیر گروه معماری

1398 - موسسه آموزش عالی سپهر
X